Husmors-emma


Den här veckan är det dags för jungfruarna att firas och både jag och min arbetskollega Johanna har namn som har en plats i den mest östrogenfyllda veckan på året. Vi tänkte därför liva upp stämningen lite på jobbet genom att bjuda på namnsdagsfika på en vanlig onsdag.

Jag har alltid varit relativit bra på att baka om man jämför med mina kunskaper i att laga mat. Att slänga ihop lite Rocky Roads trodde jag därför inte var något problem men ack så fel jag hade.

Det hela började med att jag inte hittade något recept och handlade därmed på måfå (big no-no). När jag sedan börjar tillaga möget dimper funderingen är inte detta julgodis? ner till hjärnbalken och jag börjar också ifrågasätta vem som egentligen gillar marshmallows. Luft och socker liksom, ingen wow-kombo direkt. Baksjälvförtroendet ligger alltså i bott när jag börjar Rocky Road-processen och hade det gått att komma längre ner än botten hade självförtroendet befunnit sig där när jag hade mixtrat färdigt med ingredienserna. Som ni ser på bilden verkar det nämligen som om någon har.. spytt upp choklad (vilket är det troliga fallet att folk faktiskt gör om de smakar på skiten), så det vart inte bättre än att jag fick börja om och baka något helt annat.

Vill ni ha en detaljbeskrivning på hur man absolut INTE ska gå till väga är det bara att kommentera nedan!
/Emma

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0